kultura

„Srpska drama“ Trsteničkog pozorišta – najbolja predstava Šestog međunarodnog pozorišnog susreta TAKOVSKE CVETI

Dodelom nagrada i priznanja sinoć je u Gornjem Milanovcu završen Šesti međunarodni pozorišni susret TAKOVSKE CVETI.

U proteklih sedam dana na velikoj sceni Kulturnog centra „Mija Aleksić“ u Gornjem Milanovcu izvedeno je sedam predstava različitog žanra i pozorišnog izraza od kojih je šest bilo u tekmičarskom delu susreta. Za najvrednija priznanja festivala i novčanu nagradu od 100.000 dinara nadmetali su se: Kulturno društvo „Loški oder“, Škofja Loka (Slovenija), Pozorište „Milivoje Živanović“, Požarevac, Poetski teatar, Obrenovac, Gradsko pozorište, Smederevska Palanka, Trsteničko pozorište, Trstenik i Scena Sisak iz Siska (Hrvatska).

Koncepciju Susreta odabirom predstava postavio je Branko Knežević, glumac i reditelj Milanovačkog pozorišta, a sve predstave je ocenjivao Branislav Tomašević, pozorišni, filmski i televizijski glumac.

Tomašević je diplomirao je kod profesora Predraga Bajčetića, u klasi sa: Slobodom Mićalović, Marijom Vicković, Katarinom Radivojević i Zoranom Bećić.

Bogato pozorišno iskustvo u predstavama: Narodnog pozorišta u Beogradu, Beogradskog dramskog pozorišta, Zvezdara i Kult teatra, kao i brojne zapažene filmske i televizijske uloge u domaćim i stranim produkcijama, bili su referenca da Upravni odbor Milanovačkog pozorišta imenuje Branislava Tomaševića za žiri 6. Međunarodnog pozorišnog susreta TAKOVSKE CVETI.

Povelja za najboljeg mladog glumica Susreta dodeljena je Viktoru Nedeljkoviću za ulogu Milana Srećkovića, redova u predstavi „Srpska drama“, Siniše Kovačevića, Predstavu je na scenu postavio reditelj Miloš Milošević Šika.

– Dečačkom naivnošću, šarmom i verom, Viktor nam je precizno dočarao lik Milana Srećkovića, redova .

Najbolja glumica Susreta je Sara Trailović, koja je tumačila Nadu u predstavi „Nada i mučenje“. Predstavu pozorišta „ Milivoje Živanović“ iz Požarevca na scenu je postavio reditelj Spasoje Ž. Milovanović, a autor teksta je Milica Janković.

– Vrlo osvešćenim prisustvom na sceni, snažnim glumačkim izrazom, mekoćom pokreta i spontanošću Sara je donela lik Nade.

Za najboljeg glumca Susreta, proglašen je Dušan Jović za ulogu Obrada Srećkovića, seljaka u drami Siniše Kovačevića „Srpska drama“, koju je režirao Miloš Milošević Šika.

– Širokim spektrom glumačkih sredstava koje koristi na sceni, Dušan Jović pokazuje snažan glumački dar koji daleko prevazilazi amaterski nivo. Dušan je maestralno predstavio lik Obrada Srećkovića.

Za najbolju predstavu festivala, proglašena je predstava „Srpska drama“, Siniše Kovačevića. Predstavu je na scenu postavio reditelj Miloš Milošević Šika, a izvelo Trsteničko pozorište iz Trstenika.

– Nagrada za najbolju predstavu dodeljuje se Trsteničkom pozorištu, za izuzetno nadahnutu, preziznu i silovitu igru. Iako se susrećemo sa snažnim tekstom, glumci u svakom momentu vladaju scenom razumevajući odnose i situacije. Tačnom i preziznom igrom oni su uvodili gledaoce u razna emotivna stanja. Gledaoci su se jasno identifikovali sa likovima.

Priznanja nagrađenima uručio je Branislav Tomašević, a CVETNI VENAC i novčanu nagradu od 100.000 dinara, dar kompanije „Metalac“ AD dodelila je Radmila Trifunović, generalni direktor kompanije „Metalac“.

„Žiri u senci“ odnosno publika, za najbolju predstavu Susreta proglasila je „Srpsku dramu“ u produkciji Trsteničkog pozorišta.

Branislav Tomašević je iskoristio pravo žirija da pohvalom izdvoji nastup Sanje Zagorac koja je tumačila lik Pauline Salas u predstavi Tihomira Kosića koji je na scenu postavio dramu Ariela Dorfmana „Smrt i devojka“, u izvođenju Scene Sisak iz Siska.

– Sanja je kroz predstavu lik Pauline Salas vodila tačno i dosledno.

Pohvala je dodeljena i Aleksandru Tadiću za ulogu Save odžačara u predstavi Duška Aškovića „Klaustrofobična komedija“ urađenoj po istomenoj drami Dušana Kovačevića.

– Aleksandar Tadić svojom veštinom i vidljivim iskustvom donosi jedan precizno izgrađen dramski lik pun topline.

Ansamblu predstave NOVEMBAR iz Škofja Loke, Branislav Tomašević je dodelio specijalnu pohvalu. Predstavu je režirao Jaša Jamnik, a autor teksta je David Memet.

– Specijalna pohvala se dodeljuje za vrlo preciznu i uigranu glumačku igru koja je na nivou profesionalnih izvođača.

Završne večeri Susreta Milanovačko pozorište je Nadi Jevtić, glumici, kostimografu, inspicijentu, rekviziteru, sufleru i organizatoru dodelilo plaketu „Dragoljub Draško Obrenović“.

Plaketa je ustanovljena u znak sećanja na jednog od najistaknutijih članova Milanovačkog pozorišta, Dragoljuba Draška Obrenovića, koji je svojim radom i glumačkim kvalitetima šest decenija bio uzor generacijama glumaca Milanovačkog pozorišta i kao takav, uz ostale pregaoce, uobličavao ukus pozorišne publike. Plaketa se dodeljuje najzaslužnijima za sveukupan, kreativan rad u Pozorištu u svim oblastima umetničkog stvaralaštva.

U svet pozorišta Nada Jevtić zakoračila je davne 1967. godine. Priključila se “Abraševiću”, a nešto kasnije, po osnivanju Kulturnog centra i Klubu amatera. Poput mnogih Milanovčana “Želela je da uradi nešto korisno”.

Sarađivala je sa rediteljima: Mihailom Kostadinovom, Borisavom Atanaskovićem, Perom Govedaricom, Jovanom Ristićem, Rajkom Rakićevićem i mnogim drugima. Bilo je to vreme predstava: “Komandant Sajler”, “San letnje noći”, “Vašar u Topoli”, “Kamen za pod glavu”, “Dugonja, Vidonja i Trbonja”, “Čudo u Šarganu”, “Gospodar Mladenova kći”, “Sabirni centar” …

Povelju „Dragoljub Draško Obrenović“ Nadi Jevtić uručio je Drago Maksimović, predsednik Upravnog odbora Milanovačkog pozorišta.

U čast pobednika, Marko Adžić, glumac Narodnog pozorišta „Mihaj Eminesku“ iz Temišvara i rukovodilac srpske pozorišne scene pozorišta “Merlin” u Rumuniji izveo je monodramu “Don Žuan iz Leušića”, Borisava Atanaskovića, jugoslovenskog i srpskog književnika, dramskog pisca, novinara, pozorišnog glumca, dramaturga, scenariste i reditelja. Režiju i scensku postavku monodrame “Don Žuan iz Leušića” potpisuje Madalina Petre Gitesku.

“Don Žuan iz Leušića” je nagrađena radio drama koja je sedamdesetih godina namenski pisana za Miju Aleksića.

Borisav Atanasković je bio i prvi profesionalni reditelj Milanovačkog pozorišta (1974 – 76), a ove godine se navršava 30 godina od njegove smrti.

Sve nastupe pratio je Dragi Ivić, producent, publicista i pozorišni kritičar.

 

 

GM PRESS/KC

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Povezani članci

Back to top button